úterý 12. listopadu 2013

PS - 1. kapitola - Tisková konference



Budím se orosený studeným potem. Zase ten sen. V poslední době se mi zdá stále častěji než bych čekal. Sedím a zhluboka dýchám. Kate se budí a otáčí se na mě: „Zase ten sen?“ Ptá se a já přikyvuju. Jak je možné, že je ten sen tak živý a ukazuje na budoucnost, která mě v letošní sezóně čeká? Lehám si zpět na postel a Kate pokládá hlavu na mou hruď. Co to vlastně je? Proč se mi to zjevuje 6 měsíců před olympiádou? Je to divné. Dýchám už pravidelně. Hladím Kate po jejích hnědých vlasech a vnímám její jemný dotek na své hrudi. Její vůně šampónu, která voní po heřmánku, mě uklidňuje ještě víc. Vtisknu ji polibek do vlasů a ona se přitulí ještě víc. Znova usínám.
Budí mě vřískot budíku. Už je zase 6:30. Vstávám. Jdu si opláchnout obličej do koupelny. Studená voda mi rozproudí krev v žilách, že bych běžel hned maraton. Pak se belhám se do kuchyně, kde si dám sklenici vody a kousek čokolády na probuzení. Jdu se obléct a v 7:00 odcházím z bytu na trénink. Dobíhám do parku a čekám necelou minutu, než se objeví zbytek týmu. Usmívám se od ucha k uchu, kdykoli je vidím. Jsou moje druhá rodina, mí bratři a sestry v boji. Lucy si teď s Billem dává sprint ke mně. Bill ji předbíhá a plácá si se mnou.
   „To není férové, Bille. Nikdy tě nemůžu porazit a to jsem sprinter jako ty.“
   „Nesmíš to dát tak okatě najevo, že zrychluješ. Pak ho možná dáš.“ Povídám s úsměvem.
   „No jo. Jenže on to vždycky nějak vytuší. To pak nejde.“ Odpovídá Lucy s rukama v bok.
   „Musíš to mít v hlavě. A když budeš trénovat, tak ho jednou porazíš. Není tak dobrý běžec jako ty Lucy.“ Ozývá se hlas za námi a já vím, že patří Stevovi. Steve je náš trenér. Trénuje mě od 10 let a nikdy se nemýlí. Kdykoli mi dá něco za cíl, pokaždé ho splním. Jsme už 20 let spolu na scéně a 8 let na špičce světového rychlobruslení. Vzápětí dobíhají ostatní a zdraví trenéra. Takže teď jsme tu konečně všichni a můžeme se pustit do tréninku. Protažení celého těla bývá základ našeho tréninku. Vzpomínám si na začátky a zase se usmívám. Býval jsem úplně zkrácený. Ještě teď nezvládnu některé cviky dokonale, ale můj věk mi nikdo už nevyčítá. Rozhodl jsem se, že letos po olympiádě končím kariéru. Všichni z toho byli sklíčení, i když jsem jim říkal, že budu jezdit jako trenér. Teď na to ale myslet nechci. Začínáme naše speciální cviky a skoky. Vedu celou skupinu. Na konci tréninku nám Steve připomíná naši tiskovku. Všichni kýveme.
    Vracím se domů. Dávám rychlou sprchu, rychle se nasnídám a pospíchám na tu tiskovku. Mám to ze všech nejdál. Sedám do auta a jedu přes celé město. Parkuju hned vedle hotelu, kde se to má uskutečnit. Přicházím a ujímají se mě stylistky a další odborníci přes tyhle věci. Za hodinu už sedím před novináři společně se všemi kolegy a trenérem. Steve povídá, co nás vlastně v letošní sezóně čeká a jaká byla letní příprava. Pak přichází otázky směřované mně, na které odpovídám otevřeně a usmívám se. Po poslední otázce přichází na řadu má řeč, kterou jsem si připravoval 14 dní.
   „Chci vám teď, všem, co mě sledují v TV, nebo mě znají osobně, sdělit, že bych rád po této sezóně ukončil kariéru.“ Novináři otevírají pusu a tým opět zahalil smutek tím, že sklopili oči a úsměv povadl. Vypadají jako na pohřbu „Ono je nejlepší, jak se říká, končit na vrcholu a to jsme si s koučem řekli. Opravdu, chci už zpomalit a dát prostor mladším závodníkům. Rád bych, abyste to pochopili.“ S tím se spustila lavina dalších otázek a blesky vířily všude kolem. Odcházel jsem s hlavou sklopenou a směřoval k autu. Teď jsem myslel jen na jedno. Musím se rozloučit důstojně. Přece jen, olympiáda je v mém rodném městě. Město, které nechci zklamat a rád bych se s mým milovaným sportem rozloučil, jak se sluší a patří. Vyhrát tu medaili, která mi chybí ve sbírce medailí a pohárů. Zlatou olympijskou medaili. Salt Lake City, těš se na mě.

Žádné komentáře:

Okomentovat